'

Sprawdź terminy wybranego wydarzenia


Do utraty tchu

Do utraty tchu

Dramat | Kryminał | Od lat 12 | 90 min

W pierwszą niedzielę sierpnia, o godz. 15:00 zapraszamy na spotkanie Dyskusyjnego Klubu Filmowego Kina CAMERIMAGE, które poprowadzi Michał Konarski z portalu filmowego Pełna Sala! Tym razem obejrzymy i porozmawiamy o filmie “Do utraty tchu” - debiutanckim pełnometrażowym obrazie Jean Luc Godarda z 1960 roku.

Francuska Nowa Fala, której szczyt popularności przypadł na okres premiery tego filmu, odrzucała konwencjonalne metody produkcji filmowej na rzecz większej swobody artystycznej. Reżyserzy należący do tego nurtu eksperymentowali z narracją, montażem i stylem wizualnym. "Do utraty tchu" uznano za manifest nowej estetyki filmowej, a Godard za swój debiut otrzymał Srebrnego Niedźwiedzia dla najlepszego reżysera w Berlinie.

Forma jest niewątpliwie tym, co najbardziej wyróżnia „Do utraty tchu” i czyni ten film tak intrygującym. Film kręcony był bez scenariusza, a na planie często panowała pełna improwizacja. Bez świateł, bez mikrofonów, bez makijażu - aktorzy mogli się czuć swobodnie, a ich spontaniczność olśniewa na ekranie. Tu po raz pierwszy pojawił się również zabieg szybkich cięć montażowych - do dialogów, w których potrafią się pojawić nawet cztery cięcia podczas jednego zdania jesteśmy w tej chwili już przyzwyczajeni, jednak wtedy był to kompletnie nowy filmowy język.

czytaj więcej
 

TO WYDARZENIE JUŻ SIĘ ODBYŁO

Do utraty tchu

Do utraty tchu

Dramat | Kryminał | Od lat 12 | 90 min

W pierwszą niedzielę sierpnia, o godz. 15:00 zapraszamy na spotkanie Dyskusyjnego Klubu Filmowego Kina CAMERIMAGE, które poprowadzi Michał Konarski z portalu filmowego Pełna Sala! Tym razem obejrzymy i porozmawiamy o filmie “Do utraty tchu” - debiutanckim pełnometrażowym obrazie Jean Luc Godarda z 1960 roku.

Francuska Nowa Fala, której szczyt popularności przypadł na okres premiery tego filmu, odrzucała konwencjonalne metody produkcji filmowej na rzecz większej swobody artystycznej. Reżyserzy należący do tego nurtu eksperymentowali z narracją, montażem i stylem wizualnym. "Do utraty tchu" uznano za manifest nowej estetyki filmowej, a Godard za swój debiut otrzymał Srebrnego Niedźwiedzia dla najlepszego reżysera w Berlinie.

Forma jest niewątpliwie tym, co najbardziej wyróżnia „Do utraty tchu” i czyni ten film tak intrygującym. Film kręcony był bez scenariusza, a na planie często panowała pełna improwizacja. Bez świateł, bez mikrofonów, bez makijażu - aktorzy mogli się czuć swobodnie, a ich spontaniczność olśniewa na ekranie. Tu po raz pierwszy pojawił się również zabieg szybkich cięć montażowych - do dialogów, w których potrafią się pojawić nawet cztery cięcia podczas jednego zdania jesteśmy w tej chwili już przyzwyczajeni, jednak wtedy był to kompletnie nowy filmowy język.

czytaj więcej

TO WYDARZENIE JUŻ SIĘ ODBYŁO

Dojazd do obiektu