'

Nasz repertuar

Lista wydarzeń

Sprawdź ofertę wydarzeń, wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarzem

Fleabag
W grudniu, na naszym ekranie ponownie pojawi się znakomity, obsypany nagrodami monodram Fleabag, który stał się inspiracją dla kultowego serialu BBC.

Jego twórczyni i jednocześnie odtwórczyni głównej roli, Phoebe Waller-Bridge, z uwagą, dystansem i ogromną wrażliwością przygląda się głównej bohaterce i jej z pozoru zwykłemu życiu, bezlitośnie, celnie i przezabawnie puentując absurdy życia współczesnej młodej kobiety.

Fleabag ma obsesję na punkcie seksu, jest emocjonalnie niestabilna i skupiona na sobie, ale to dopiero wierzchołek góry lodowej. Gdy jej rodzina i przyjaciele zaczynają się od niej odwracać, a prowadzona przez nią (z niezastąpionym wsparciem świnki morskiej) kawiarnia ledwo utrzymuje się na powierzchni, Fleabag próbuje zmierzyć się z rzeczywistością...

Monodram zarejestrowano na żywo na londyńskim West Endzie.

Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
„Kneecap”, tegoroczny irlandzki kandydat do Oscara w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy, szalony debiut reżyserski Richa Peppiatta, to pełna absurdalnych i komicznych sytuacji opowieść o irlandzkim zespole hip-hopowym rapującym w swoim ojczystym języku, która łączy w sobie humor, akcję i nieprzewidywalne zwroty akcji. Film ukazuje barwną podróż trzech przyjaciół, którzy postanawiają zrealizować swoje marzenie o wielkiej karierze muzycznej w Belfaście. W obrazie widoczne są inspiracje filmami Edgara Wrighta i Danny'ego Boyla. Dynamika montażu, wyraziste kolory i pomysłowe sekwencje muzyczne świetnie korespondują i odzwierciedlają stany umysłów bohaterów (fanów najróżniejszych substancji). Każda scena pulsuje życiem. „Kneecap” to nie tylko hołd dla hip-hopu, ale także eksplozja energii i kreatywności, która udowadnia, że przyjaźń i pasja to świetne fundamenty sukcesu!

Autorem zdjęć, któremu perfekcyjnie udało się uchwycić przebojowość, nieprzewidywalność oraz miłość do muzyki i zabawy, którą dzielą wszyscy członkowie zespołu, jest irlandzki operator Ryan Kernaghan.

Konklawe
Edward Berger, reżyser nagrodzonego Oscarem „Na Zachodzie bez zmian”, w swoim najnowszym filmie, opowiada fikcyjną historię, która podpowiada jak mogą wyglądać jedne z najbardziej sekretnych obrad na świecie…

Po śmierci znienawidzonego w Watykanie papieża, kardynałowie z całego świata zjeżdżają się na konklawe, by wybrać nowego przywódcę Kościoła. Obradom przewodzi kardynał Lawrence, który ma za zadanie jedynie czuwać nad ich sprawnym przebiegiem. Jednak, gdy zaostrza się walka dwóch wrogich frakcji, a na jaw zaczynają wychodzić kompromitujące tajemnice ich kandydatów, Lawrence staje przed dylematem. Zachować bezstronność i pozwolić wybrać osobę niegodną? Czy wbrew zasadom zaangażować się po jednej ze stron? A może poszukać trzeciego rozwiązania?

Nominowowanym do Złotej Żaby w Konkursie Głównym na tegorocznym Festiwalu EnergaCAMERIMAGE Autorem zdjęć do „Konklawe” jest Stéphane Fontaine. W bogatym dorobku operatora znajdują się wielokrotnie nagradzane filmy takie jak „W rytmie serca”, „Prorok” (Złota i Brązowa Kamera na Międzynarodowym Festiwalu Operatorów Filmowych Manaki Brothers), „Jackie”, „Captain Fantastic”, czy „Amonit”.

Mój sąsiad Totoro
Sztandarowa produkcja Studia Ghibli, która przypomina, jak cudowny i niezwykły może być świat widziany oczami dziecka. Kiedy siostry Satsuki i Mei przeprowadzają się na wieś, by być bliżej chorej mamy, nie spodziewają się, że ich nowy dom i jego okolica skrywają liczne tajemnice. Wkrótce dziewczynki spotykają magiczne stworzenia, w tym ogromnego i futrzastego ducha lasu o imieniu Totoro. Ten staje się ich przyjacielem, który pomaga im w trudnych chwilach i przewodnikiem po świecie, o jakim nawet nie śniły.

„Mój sąsiad Totoro" Hayao Miyazakiego to niezwykle ciepła opowieść o rodzinie, przyjaźni i cudach, które kryją się tuż za rogiem, czekając na tych, którzy potrafią je dostrzec. Ta pełna uroku animacja wzrusza, bawi i inspiruje, a jej piękna kreska i niepowtarzalny klimat sprawiają, że jest to film, do którego chce się nieustannie wracać.

Opis Gutek Film

Pulp Fiction
Już 14 grudnia pobujamy się razem z Mią Wallace i Vincentem Vegą w rytmie hitów wypełniających jedną z najlepszych ścieżek dźwiękowych w historii kina! W ten sobotni, ciemny wieczór świętować będziemy 30-lecie prawdopodobnie najbardziej kultowego dzieła Quentina Tarantino - „Pulp Fiction”, które specjalnie z tej okazji zostało cyfrowo zrekonstruowane i oszołamia jakością obrazu!

Seans pozwoli docenić świetne zdjęcia autorstwa Andrzeja Sekuły, dla którego był to drugi po „Wściekłych Psach” obraz realizowany z Tarantino.

Ryūichi Sakamoto: Opus
Głównymi bohaterami ostatniej w tym roku odsłony cyklu ARTYŚCI I ARTYSTKI NA WIELKIM EKRANIE są malarz Francis Bacon, którego postać przybliży obraz „Love Is the Devil. Szkic do portretu Francisa Bacona” oraz wirtuoz fortepianu, kompozytor Ryūichi Sakamoto, dla którego film „Ryūichi Sakamoto: Opus”, wyreżyserowany przez syna Neo Sorę, był występem pożegnalnym. Co ciekawe, to właśnie Sakamoto pełnił rolę kompozytora muzyki do filmu „Love is the Devil.”

 

W 2022 roku, Neo Sora we współpracy z Autorem zdjęć Billem Kirsteinem zdecydował się zarejestrować ostatni koncert swojego umierającego na raka Ojca. Sakamoto wybrał wówczas dwadzieścia utworów ze swojego fenomenalnego i bogatego dorobku. Wykonując je w tym zestawieniu stworzył niezwykle poruszający portret swojego życia.

Super/Man: Historia Christophera Reeve'a
„SUPER/MAN: Historia Christophera Reeve'a” to poruszający dokument, który przybliża życie i dziedzictwo jednego z najbardziej znanych aktorów w historii amerykańskiego kina. Film koncentruje się na jego niezapomnianej roli Supermana, która uczyniła z niego gwiazdę światowego formatu oraz na walce z przeciwnościami, które pojawiły się po tragicznym wypadku, w wyniku którego został sparaliżowany.

Dokument ukazuje nie tylko jego sukcesy filmowe, ale także niezwykłą determinację i odwagę w obliczu przeciwności losu. Dzięki osobistym archiwom, wywiadom z bliskimi oraz wspomnieniom przyjaciół z branży, widzowie odkrywają, jak Reeve stał się nie tylko legendarnym superbohaterem, ale także człowiekiem, który z niezwykłą determinacją walczył o prawa osób z niepełnosprawnościami.

„SUPER/MAN” to opowieść o odwadze, nadziei i sile miłości, pokazująca, że prawdziwe bohaterstwo to nie żadne supermoce, a pełna empatii i wrażliwości pomoc innym i walka o lepsze życie. Dokument inspiruje do refleksji nad tym, jak jedno życie może dotknąć serc wielu ludzi.

Wizyta Świętego Mikołaja
Pierwsza, mroczniejsza wersja „Kevina samego w domu”

Thomas to typowy dzieciak lat 80., kocha komputery i gry. Jest też małym mały geniuszem

zafascynowanym majsterkowaniem i filmami akcji. Mieszka w ogromnej posiadłości

naszpikowanej najnowszą technologią, razem z owdowiałą matką, schorowanym dziadkiem

oraz ukochanym psem. W Wigilię Thomas za pomocą nowoczesnego telefonu próbuje

nawiązać kontakt ze Świętym Mikołajem, lecz udaje mu się tylko dodzwonić do

psychopatycznego włóczęgi, który szybko wyciąga od chłopca jego adres zamieszkania.

Nie mija dużo czasu gdy żądny krwi włóczęga w przebraniu Mikołaja w końcu włamuje się do

domu Thomasa (oczywiście przez komin), ale nie wie, że na miejscu czeka już na niego

wściekły dziewięciolatek z fryzurą na czeskiego piłkarza i arsenałem zabawek. Chłopiec niczym

MacGyver przygotował już system pułapek, kreatywnych zabezpieczeń i rozmaitej broni

domowej roboty. Zaczyna się zabawa w kotka i myszkę, w której ceną jest życie.

Francuska „Wizyta świętego Mikołaja” znana pod kilkoma tytułami: „Deadly Games”, „Dial Code

Santa Claus”, „Game Over”, „Hide and Freak” i „3615 code Père Noël” posiada wiele

podobieństw do amerykańskiej produkcji „Kevin sam w domu”. Reżyser René Manzor groził

nawet twórcom hollywoodzkiej komedii świątecznej pozwem o plagiat, twierdząc, że „przerobili

jego film”. Czy miał rację? Chyba tak, biorąc pod uwagę fakt, że jego film powstał rok przed

„Kevinem samym w domu” oraz ma niemal identyczną fabułę – tylko z mroczniejszym klimatem,

większą ilością krwi i mnóstwem nawiązań do „Rambo”.

Zobaczcie na własne oczy francuskiego Kevina samego w domu, zdegenerowanego Mikołaja,

flashbacki z wojny, przemoc, absurd i absolutnie niesamowity klimat w filmie familijnym, którego

nie powinny oglądać dzieci. [Monika Stolat]

 

CZYM SĄ NAJLEPSZE Z NAJGORSZYCH? To pokazy różnorodnego kina klasy B – od

starych, amerykańskich filmów sci-fi z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach,

przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po

horrory z gumowymi potworami.

Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła, a także

zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych produkcji w historii

kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych

rozbudzają wśród widzą miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się kilkaset

seansów i wydarzeń w ramach przeglądu. Pomysłodawczynią i programerką cyklu jest Monika

Stolat, a organizatorem Nowa Aleksandria.

Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Kupuj więcej za mniej – sprawdź ofertę KARNETÓW