
Bonnie i Clyde
Stowarzyszenie Kin Studyjnych ponownie zaprasza do świętowania 100-lecia założenia Wytwórni Warner Bros! Po majowym „Powiększeniu” prezentujemy kultowy, obsypany nagrodami film gangsterski z 1967 roku.
„Bonnie i Clyde” w reżyserii Arthura Penna, to dziejąca się w Ameryce lat trzydziestych XX wieku, oparta na faktach historia dwojga dwudziestokilkuletnich kochanków: Bonnie Parker (Faye Dunaway) i Clyde’a Barrowa (Warren Beatty), którzy z drobnych przestępców szybko stają się bezlitosnymi gangsterami z pierwszych stron gazet. Romantyczne ujęcie losów przestępców i wyjątkowa jak na ówczesne kinowe standardy brutalność spotkała się jednocześnie z dużą krytyką i ogromnym uznaniem.
W 1968 roku film nominowany był do Oscara aż w dziesięciu kategoriach. Ostatecznie otrzymał dwie statuetki, które trafiły do Najlepszej Aktorki Drugoplanowej – Estelle Parsons oraz do operatora Burnetta Guffey’a odpowiadającego za Najlepsze Zdjęcia. Guffey jest autorem zdjęć wielu amerykańskich klasyków w tym również „Stąd do wieczności” (1953), które przyniosło mu pierwszego Oscara oraz „Ptasznika z Alcatraz” (1962) nominowanego przez Akademię w kategorii Najlepsze Zdjęcia w filmie czarno-białym.
„Bonnie i Clyde” w reżyserii Arthura Penna, to dziejąca się w Ameryce lat trzydziestych XX wieku, oparta na faktach historia dwojga dwudziestokilkuletnich kochanków: Bonnie Parker (Faye Dunaway) i Clyde’a Barrowa (Warren Beatty), którzy z drobnych przestępców szybko stają się bezlitosnymi gangsterami z pierwszych stron gazet. Romantyczne ujęcie losów przestępców i wyjątkowa jak na ówczesne kinowe standardy brutalność spotkała się jednocześnie z dużą krytyką i ogromnym uznaniem.
W 1968 roku film nominowany był do Oscara aż w dziesięciu kategoriach. Ostatecznie otrzymał dwie statuetki, które trafiły do Najlepszej Aktorki Drugoplanowej – Estelle Parsons oraz do operatora Burnetta Guffey’a odpowiadającego za Najlepsze Zdjęcia. Guffey jest autorem zdjęć wielu amerykańskich klasyków w tym również „Stąd do wieczności” (1953), które przyniosło mu pierwszego Oscara oraz „Ptasznika z Alcatraz” (1962) nominowanego przez Akademię w kategorii Najlepsze Zdjęcia w filmie czarno-białym.

Forman vs. Forman
„Forman vs. Forman” to ciekawa propozycja dla wszystkich fanów twórczości czeskiego reżysera, zmarłego w 2018 roku, Miloša Formana. Twórca takich klasyków jak „Lot nad kukułczym gniazdem”, „Amadeusz” czy „Hair”, zdobywca dwóch Oscarów, trzech Złotych Globów i wielu innych nagród, za pośrednictwem archiwalnych materiałów staje się głównym narratorem swojej historii. Za film odpowiadają: ceniona dokumentalistka, wielokrotnie nagradzana na MFF w Karlowych Warach i innych prestiżowych Festiwalach, Helena Třeštíková oraz utalentowany montażysta Jakub Hejna. Obraz stanowi wyważony portret wielkiego artysty i człowieka nieidealnego.
W ramach Pasma Dokumentalnego urozmaicamy nasz repertuar o wartościowe produkcje dowodzące, że najlepsze historie pisze samo życie. Znajdą w nim coś dla siebie miłośnicy filmów przyrodniczych, fani społecznie zaangażowanych reportaży oraz koneserzy opowieści zarówno o ludziach i rzeczach wielkich, jak i tych fascynująco przeciętnych. Prezentujemy filmy najnowsze oraz takie, które mimo upływającego czasu pozostają ważne i aktualne.
W ramach Pasma Dokumentalnego urozmaicamy nasz repertuar o wartościowe produkcje dowodzące, że najlepsze historie pisze samo życie. Znajdą w nim coś dla siebie miłośnicy filmów przyrodniczych, fani społecznie zaangażowanych reportaży oraz koneserzy opowieści zarówno o ludziach i rzeczach wielkich, jak i tych fascynująco przeciętnych. Prezentujemy filmy najnowsze oraz takie, które mimo upływającego czasu pozostają ważne i aktualne.

Happy Together
Przesiąknięty mieszanką pasji i delikatności poruszający obraz burzliwego związku podróżującej po Argentynie pary z Hong Kongu. W główne role wcielają się rewelacyjni Leslie Cheung i Tony Leung Chiu Wai. Za reżyserię „Happy Together” Wong Kar Wai otrzymał w 1997 roku Złotą Palmę w Cannes.
Cykl: WIRTUOZI I WIRTUOZKI KAMERY
W ramach cyklu Wirtuozi i Wirtuozki Kamery celebrujemy dokonania największych Autorów i Autorek Zdjęć filmowych, którzy dzięki swojej maestrii, oryginalności i wyjątkowo harmonijnej współpracy z reżyserami stworzyli prawdziwe dzieła sztuki. Drugim po Vittorio Storaro bohaterem przeglądu, jest niezwykle charyzmatyczny Australijczyk – Christopher Doyle. Artysta współpracował z wieloma znakomitymi, przede wszystkim Azjatyckimi reżyserami, jednak zapisał się w światowej historii kina przede wszystkim dzięki zmysłowym, melancholijnym, skąpanym w świetle neonów zdjęciom do filmów Wong Kar-Waia.
W jednym z wywiadów, Christopher Doyle stwierdził, że liczą się przede wszystkim oryginalne pomysły, energia i to, by jak najlepiej wyrażać siebie odnosząc się do tego co najbliżej. Romantyczne i tradycyjne podejście do sztuki operatorskiej, ograniczającej się do bliskiej współpracy twórczej z reżyserem, która gwarantuje jednocześnie dużo wolności, zaowocowało niezwykle poetyckim dorobkiem. Filmy duetu Wong – Doyle do dziś inspirują twórców nie tylko artystycznego kina niezależnego.
Christopher Doyle od lat jest stałym gościem i przyjacielem Festiwalu Camerimage. Seans poprzedzi mała niespodzianka z udziałem Artysty.
Cykl: WIRTUOZI I WIRTUOZKI KAMERY
W ramach cyklu Wirtuozi i Wirtuozki Kamery celebrujemy dokonania największych Autorów i Autorek Zdjęć filmowych, którzy dzięki swojej maestrii, oryginalności i wyjątkowo harmonijnej współpracy z reżyserami stworzyli prawdziwe dzieła sztuki. Drugim po Vittorio Storaro bohaterem przeglądu, jest niezwykle charyzmatyczny Australijczyk – Christopher Doyle. Artysta współpracował z wieloma znakomitymi, przede wszystkim Azjatyckimi reżyserami, jednak zapisał się w światowej historii kina przede wszystkim dzięki zmysłowym, melancholijnym, skąpanym w świetle neonów zdjęciom do filmów Wong Kar-Waia.
W jednym z wywiadów, Christopher Doyle stwierdził, że liczą się przede wszystkim oryginalne pomysły, energia i to, by jak najlepiej wyrażać siebie odnosząc się do tego co najbliżej. Romantyczne i tradycyjne podejście do sztuki operatorskiej, ograniczającej się do bliskiej współpracy twórczej z reżyserem, która gwarantuje jednocześnie dużo wolności, zaowocowało niezwykle poetyckim dorobkiem. Filmy duetu Wong – Doyle do dziś inspirują twórców nie tylko artystycznego kina niezależnego.
Christopher Doyle od lat jest stałym gościem i przyjacielem Festiwalu Camerimage. Seans poprzedzi mała niespodzianka z udziałem Artysty.

Jestem Twój
„Jestem Twój” to produkcja traktująca z przymrużeniem oka szeroko dyskutowaną obecnie kwestię sztucznej inteligencji. Alma, naukowczyni pracująca w berlińskim muzeum, by zdobyć fundusze na własne badania decyduje się wziąć udział w trwającym trzy tygodnie eksperymencie. Musi zamieszkać z humanoidalnym robotem zaprojektowanym by ją uszczęśliwić. W rolę maszyny idealnej wciela się Dan Stevens, znany m.in. jako Matthew z „Downton Abbey” i David z „Legionu”.
Film Marii Schrader, reżyserki cenionego serialu „Unorthodox” cieszył się dużą popularnością na międzynarodowych Festiwalach. Wcielająca się w rolę Almy, Maren Eggert, otrzymała Srebrnego Niedźwiedzia za Najlepszą rolę pierwszoplanową na Berlinale w 2021 roku. Reżyserka nagrodzona została wówczas Nagrodą Publiczności.
Autor zdjęć Benedict Neuenfels, był dwukrotnie nominowany do Złotej Żaby w Konkursie Głównym Festiwalu EnergaCamerimage. W 2008 roku za zdjęcia do „Kobiety w Berlinie” oraz w 2021 roku za „Miasto wyklętych”.
Film Marii Schrader, reżyserki cenionego serialu „Unorthodox” cieszył się dużą popularnością na międzynarodowych Festiwalach. Wcielająca się w rolę Almy, Maren Eggert, otrzymała Srebrnego Niedźwiedzia za Najlepszą rolę pierwszoplanową na Berlinale w 2021 roku. Reżyserka nagrodzona została wówczas Nagrodą Publiczności.
Autor zdjęć Benedict Neuenfels, był dwukrotnie nominowany do Złotej Żaby w Konkursie Głównym Festiwalu EnergaCamerimage. W 2008 roku za zdjęcia do „Kobiety w Berlinie” oraz w 2021 roku za „Miasto wyklętych”.

Marona – psia opowieść
Z okazji Dnia Dziecka zapraszamy na wielokrotnie nagradzaną, magiczną animację o suczce Maronie, małej czarno-białej marzycielce, która jest narratorką własnej historii. Psia bohaterka relacjonuje swoje życie i doświadczenia z wieloma właścicielami, dzieląc się z widzami ogromną potrzebą miłości, szczęścia i własnego, stałego miejsca na ziemi. „Marona – psia opowieść” w reżyserii Anci Damian to wizualna uczta nie tylko dla najmłodszych.

Ona jest miłością
Kilka lat po rozstaniu, w wyniku przypadku, Patricia spotyka w wiejskim hotelu w malowniczej Kornwalii swojego byłego męża Idrisa. Czy wspomnienie wspólnej przeszłości zmieni ich obecne życie?
W rolę głównej bohaterki najnowszego filmu Jamiego Adamsa „Ona jest miłością” wciela się Haley Bennett znana m.in. z „Dziewczyny z pociągu”, „Niedosytu” czy „Cyrano”. W 2021 roku aktorka była gościnią Festiwalu EnergaCAMERIMAGE, podczas którego otrzymała Nagrodę Specjalną dla Aktorki Młodego Pokolenia. Na ekranie partneruje jej Sam Riley (Ian Curtis w filmie „Control” z 2007 roku).
Cykl: ZAKOCHANY PIĄTEK
Jak melodyjnie podpowiada The Cure, piątek to idealny dzień na miłość. Co za tym idzie, w ramach cyklu „Zakochany Piątek” prezentujemy filmy o jej najróżniejszych wariantach, stadiach i odsłonach. Nie gwarantujemy, że zawsze będzie różowo i wszystkie historie skończą się szczęśliwie. Przegląd z dedykacją dla wszystkich Romantyczek i Romantyków.
W rolę głównej bohaterki najnowszego filmu Jamiego Adamsa „Ona jest miłością” wciela się Haley Bennett znana m.in. z „Dziewczyny z pociągu”, „Niedosytu” czy „Cyrano”. W 2021 roku aktorka była gościnią Festiwalu EnergaCAMERIMAGE, podczas którego otrzymała Nagrodę Specjalną dla Aktorki Młodego Pokolenia. Na ekranie partneruje jej Sam Riley (Ian Curtis w filmie „Control” z 2007 roku).
Cykl: ZAKOCHANY PIĄTEK
Jak melodyjnie podpowiada The Cure, piątek to idealny dzień na miłość. Co za tym idzie, w ramach cyklu „Zakochany Piątek” prezentujemy filmy o jej najróżniejszych wariantach, stadiach i odsłonach. Nie gwarantujemy, że zawsze będzie różowo i wszystkie historie skończą się szczęśliwie. Przegląd z dedykacją dla wszystkich Romantyczek i Romantyków.

Piosenki o miłości
Doceniony na Festiwalu w Gdyni w 2021 roku, debiut reżyserski Tomasza Habowskiego, to opowiedziana z dużym wyczuciem, burzliwa historia relacji dwojga młodych artystów. Muzyk Robert (rewelacyjny Tomasz Włosok) podczas przyjęcia urodzinowego swojego ojca, poznaje utalentowaną śpiewającą kelnerkę Alicję. W łączącej ich ogromnej wrażliwość muzycznej i niespotykanym talencie dziewczyny, chłopak postrzega szansę na wyjście z przytłaczającego cienia trudnego patriarchy (Andrzej Grabowski). Czy niepewna siebie piosenkarka poradzi sobie z presją i odnajdzie swój własny głos?
W rolę Alicji, wciela się znakomita, debiutująca w kinie wokalistka Justyna Święs. Zapadającą w pamięć muzykę do filmu skomponował Kamil „Holden” Kryszak.
Za wysmakowane, głównie czarno-białe zdjęcia odpowiada Weronika Bilska. Operatorka od lat związana jest z Festiwalem EnergaCamerimage. W 2009 roku zdobyła Brązową Kijankę w Konkursie Etiud Studenckich za film „Brzydkie słowa”, w 2014 roku nominowana była do Złotej Żaby w Konkursie Krótkometrażowych Filmów Dokumentalnych („Dzieci dzwonią”), z kolei w 2021 roku walczyła o główną nagrodę w Konkursie Filmów Polskich („Bo we mnie jest seks”). W jej dotychczasowym dorobku znajdują się zarówno filmy dokumentalne jak i fabuły.
Cykl: ZAKOCHANY PIĄTEK
Jak melodyjnie podpowiada The Cure, piątek to idealny dzień na miłość. Co za tym idzie, w ramach cyklu „Zakochany Piątek” prezentujemy filmy o jej najróżniejszych wariantach, stadiach i odsłonach. Nie gwarantujemy, że zawsze będzie różowo i wszystkie historie skończą się szczęśliwie. Przegląd z dedykacją dla wszystkich Romantyczek i Romantyków.
W rolę Alicji, wciela się znakomita, debiutująca w kinie wokalistka Justyna Święs. Zapadającą w pamięć muzykę do filmu skomponował Kamil „Holden” Kryszak.
Za wysmakowane, głównie czarno-białe zdjęcia odpowiada Weronika Bilska. Operatorka od lat związana jest z Festiwalem EnergaCamerimage. W 2009 roku zdobyła Brązową Kijankę w Konkursie Etiud Studenckich za film „Brzydkie słowa”, w 2014 roku nominowana była do Złotej Żaby w Konkursie Krótkometrażowych Filmów Dokumentalnych („Dzieci dzwonią”), z kolei w 2021 roku walczyła o główną nagrodę w Konkursie Filmów Polskich („Bo we mnie jest seks”). W jej dotychczasowym dorobku znajdują się zarówno filmy dokumentalne jak i fabuły.
Cykl: ZAKOCHANY PIĄTEK
Jak melodyjnie podpowiada The Cure, piątek to idealny dzień na miłość. Co za tym idzie, w ramach cyklu „Zakochany Piątek” prezentujemy filmy o jej najróżniejszych wariantach, stadiach i odsłonach. Nie gwarantujemy, że zawsze będzie różowo i wszystkie historie skończą się szczęśliwie. Przegląd z dedykacją dla wszystkich Romantyczek i Romantyków.

Portret kobiety w ogniu
Subtelny i niezwykle zmysłowy „Portret kobiety w ogniu” Céline Sciammy zdobył Złotą Palmę za najlepszy scenariusz na Festiwalu w Cannes, był nominowany do Złotego Globu w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny, a co najważniejsze chwycił za serca publiczność i krytyków na całym świecie.
Opowieść o owianej tabu miłości osadzona w 1770 roku w Bretanii. Pochodząca z arystokracji Heloiza buntuje się przeciwko aranżowanemu małżeństwu. Marianna, zatrudniona jako towarzyszka przyszłej panny młodej, w rzeczywistości jest paryską malarką, której w sekrecie zlecono stworzenie przeznaczonego dla wybranka portretu dziewczyny. Próby uchwycenia istoty modelki, stają się dla obu bohaterek sztuką rozpalania uczuć.
Kameralny i pełen emocji obraz swój sukces zawdzięcza między innymi czułemu „kobiecemu spojrzeniu”. Reżyserka odpowiedzialna jest również za scenariusz, w którym główne bohaterki są silne i wyraziste. Niezwykle malarskie zdjęcia autorstwa znakomitej operatorki Claire Mathon, która w 2020 roku otrzymała za nie Cezara, zachwycają kolorystyką i kompozycją, budząc przy tym skojarzenia z płótnami wielkich mistrzów.
Opowieść o owianej tabu miłości osadzona w 1770 roku w Bretanii. Pochodząca z arystokracji Heloiza buntuje się przeciwko aranżowanemu małżeństwu. Marianna, zatrudniona jako towarzyszka przyszłej panny młodej, w rzeczywistości jest paryską malarką, której w sekrecie zlecono stworzenie przeznaczonego dla wybranka portretu dziewczyny. Próby uchwycenia istoty modelki, stają się dla obu bohaterek sztuką rozpalania uczuć.
Kameralny i pełen emocji obraz swój sukces zawdzięcza między innymi czułemu „kobiecemu spojrzeniu”. Reżyserka odpowiedzialna jest również za scenariusz, w którym główne bohaterki są silne i wyraziste. Niezwykle malarskie zdjęcia autorstwa znakomitej operatorki Claire Mathon, która w 2020 roku otrzymała za nie Cezara, zachwycają kolorystyką i kompozycją, budząc przy tym skojarzenia z płótnami wielkich mistrzów.

Powiększenie
W ramach obchodów 100-lecia Warner Bros. Stowarzyszenie Kin Studyjnych zaprasza na przegląd najbardziej kultowych produkcji. Cykl rozpoczynamy od Nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes, nominowanego do Oscara i Złotego Globu „Powiększenia” z 1966 roku, w reżyserii Michelangelo Antonioniego.
Swingujący Londyn lat sześćdziesiątych. Arogancki młody fotografik Thomas (David Hemmings) korzysta z życia, jeździ Rolls Royce’m, z którego przez radio łączy się ze swoją asystentką i uwodzi młode aspirujące modelki (m.in. rozpoczynającą swoją aktorską karierę Jane Birkin). Przypadek sprawia, że podglądając przy pomocy aparatu parę kochanków w parku (znakomita Vanessa Redgrave) dokumentuje na kliszy fotograficznej zbrodnię. Próbując rozwikłać zagadkę musi zadać sobie pytanie co jest realne i czy to możliwe, że morderstwo wcale się nie wydarzyło?
Główny bohater inspirowany jest postacią Davida Bailey’a, artysty, który na początku lat sześćdziesiątych przyczynił się do zrewolucjonizowania fotografii mody, jeździł luksusowym Rolls Royce’m i nawet miał w swoim domu śmigło, które w filmie Thomas kupuje w sklepie ze starociami. By jak najwierniej oddać ówczesną rzeczywistość, Antonioni do ról modelek zaangażował prawdziwe przedstawicielki tego zawodu, w tym zjawiskową, wijącą się przed obiektywem w jednej z pierwszych scen Veruschkę.
Autorem zdjęć do „Powiększenia” jest Carlo di Palma, znany między innymi z wieloletniej współpracy z Woodym Allenem („Hannah i jej siostry”, „Złote czasy radia”, „Alice”, „Mężowie i żony”, „Tajemnica morderstwa na Manhattanie”, „Strzały na Broadwayu” czy „Jej wysokość Afrodyta”).
Swingujący Londyn lat sześćdziesiątych. Arogancki młody fotografik Thomas (David Hemmings) korzysta z życia, jeździ Rolls Royce’m, z którego przez radio łączy się ze swoją asystentką i uwodzi młode aspirujące modelki (m.in. rozpoczynającą swoją aktorską karierę Jane Birkin). Przypadek sprawia, że podglądając przy pomocy aparatu parę kochanków w parku (znakomita Vanessa Redgrave) dokumentuje na kliszy fotograficznej zbrodnię. Próbując rozwikłać zagadkę musi zadać sobie pytanie co jest realne i czy to możliwe, że morderstwo wcale się nie wydarzyło?
Główny bohater inspirowany jest postacią Davida Bailey’a, artysty, który na początku lat sześćdziesiątych przyczynił się do zrewolucjonizowania fotografii mody, jeździł luksusowym Rolls Royce’m i nawet miał w swoim domu śmigło, które w filmie Thomas kupuje w sklepie ze starociami. By jak najwierniej oddać ówczesną rzeczywistość, Antonioni do ról modelek zaangażował prawdziwe przedstawicielki tego zawodu, w tym zjawiskową, wijącą się przed obiektywem w jednej z pierwszych scen Veruschkę.
Autorem zdjęć do „Powiększenia” jest Carlo di Palma, znany między innymi z wieloletniej współpracy z Woodym Allenem („Hannah i jej siostry”, „Złote czasy radia”, „Alice”, „Mężowie i żony”, „Tajemnica morderstwa na Manhattanie”, „Strzały na Broadwayu” czy „Jej wysokość Afrodyta”).

Prawdziwe życie aniołów
Krzysztof Globisz powraca po ciężkiej chorobie wcielając się w rolę Adama, aktora, który w wyniku udaru cierpi na afazję. Artur W. Baron, reżyser, scenarzysta i przyjaciel, z którym wielokrotnie współpracował m.in. przy „Zakochanym Aniele” i „Aniele w Krakowie”, stworzył film, którego realizacja była dla Globisza formą terapii i aktywnej rekonwalescencji. Postać wspierającej żony, walczącej by przywrócić ukochanego męża światu, gra Kinga Preis. „Prawdziwe życie aniołów” to pełen czułości, krzepiący obraz zmagania się z najtrudniejszym przeciwnikiem – własnym, odmawiającym posłuszeństwa organizmem.

Spragnieni miłości
Przepiękna opowieść o miłości i tęsknocie osadzona w Hong Kongu lat sześćdziesiątych. Pan Chow (nagrodzony Złotą Palmą w Cannes Tony Leung) i Pani Chan (zjawiskowa Maggie Cheung) wynajmują pokoje w tym samym domu. Podczas częstych nieobecności małżonków odkrywają, że oboje są zdradzani. Pośród bólu i samotności odnajdują czułość, i zbliżają się do siebie, przysięgając jednak, że nigdy nie przekroczą granic.
Zdjęcia do „Spragnionych miłości” nagrodzone zostały w 2000 roku na Festiwalu w Cannes Wyróżnieniem w kategoriach technicznych (Technical Grand Prize). W 2019 roku, Amerykańskie Stowarzyszenie Operatorów Filmowych (ASC) umieściło film na liście „100 filmów będących kamieniami milowymi w kinematografii pod względem sztuki operatorskiej”.
Cykl: WIRTUOZI I WIRTUOZKI KAMERY
W ramach cyklu Wirtuozi i Wirtuozki Kamery celebrujemy dokonania największych Autorów i Autorek Zdjęć filmowych, którzy dzięki swojej maestrii, oryginalności i wyjątkowo harmonijnej współpracy z reżyserami stworzyli prawdziwe dzieła sztuki. Drugim po Vittorio Storaro bohaterem przeglądu, jest niezwykle charyzmatyczny Australijczyk – Christopher Doyle. Artysta współpracował z wieloma znakomitymi, przede wszystkim Azjatyckimi reżyserami, jednak zapisał się w światowej historii kina przede wszystkim dzięki zmysłowym, melancholijnym, skąpanym w świetle neonów zdjęciom do filmów Wong Kar-Waia.
W jednym z wywiadów, Christopher Doyle stwierdził, że liczą się przede wszystkim oryginalne pomysły, energia i to, by jak najlepiej wyrażać siebie odnosząc się do tego co najbliżej. Romantyczne i tradycyjne podejście do sztuki operatorskiej, ograniczającej się do bliskiej współpracy twórczej z reżyserem, która gwarantuje jednocześnie dużo wolności, zaowocowało niezwykle poetyckim dorobkiem. Filmy duetu Wong – Doyle do dziś inspirują twórców nie tylko artystycznego kina niezależnego.
Christopher Doyle od lat jest stałym gościem i przyjacielem Festiwalu Camerimage. Seans poprzedzi mała niespodzianka z udziałem Artysty.
Zdjęcia do „Spragnionych miłości” nagrodzone zostały w 2000 roku na Festiwalu w Cannes Wyróżnieniem w kategoriach technicznych (Technical Grand Prize). W 2019 roku, Amerykańskie Stowarzyszenie Operatorów Filmowych (ASC) umieściło film na liście „100 filmów będących kamieniami milowymi w kinematografii pod względem sztuki operatorskiej”.
Cykl: WIRTUOZI I WIRTUOZKI KAMERY
W ramach cyklu Wirtuozi i Wirtuozki Kamery celebrujemy dokonania największych Autorów i Autorek Zdjęć filmowych, którzy dzięki swojej maestrii, oryginalności i wyjątkowo harmonijnej współpracy z reżyserami stworzyli prawdziwe dzieła sztuki. Drugim po Vittorio Storaro bohaterem przeglądu, jest niezwykle charyzmatyczny Australijczyk – Christopher Doyle. Artysta współpracował z wieloma znakomitymi, przede wszystkim Azjatyckimi reżyserami, jednak zapisał się w światowej historii kina przede wszystkim dzięki zmysłowym, melancholijnym, skąpanym w świetle neonów zdjęciom do filmów Wong Kar-Waia.
W jednym z wywiadów, Christopher Doyle stwierdził, że liczą się przede wszystkim oryginalne pomysły, energia i to, by jak najlepiej wyrażać siebie odnosząc się do tego co najbliżej. Romantyczne i tradycyjne podejście do sztuki operatorskiej, ograniczającej się do bliskiej współpracy twórczej z reżyserem, która gwarantuje jednocześnie dużo wolności, zaowocowało niezwykle poetyckim dorobkiem. Filmy duetu Wong – Doyle do dziś inspirują twórców nie tylko artystycznego kina niezależnego.
Christopher Doyle od lat jest stałym gościem i przyjacielem Festiwalu Camerimage. Seans poprzedzi mała niespodzianka z udziałem Artysty.

Wiele hałasu o nic
National Theatre Live
Wiele hałasu o nic
sztuka Williama Szekspira
w reżyserii Simona Godwina
Katherine Parkinson (Technicy-magicy) oraz John Heffernan (Dracula) w romantycznej komedii pomyłek Szekspira, pełnej słońca, morskich krajobrazów oraz skomplikowanych miłosnych relacji.
Kultowy Hotel Messina, będący rodzinnym biznesem oraz usytuowany na malowniczym włoskim wybrzeżu, jest miejscem, które chętnie przyciąga artystów, gwiazdy i członków rodziny królewskiej. Lecz gdy córka właściciela poślubia przystojnego młodego żołnierza, okazuje się, że nie wszyscy hotelowi goście dobrze znoszą miłosny klimat.
Atmosfera skandalu otacza nie tylko nowożeńców, ale również dwójkę samotników – Beatrice i Benedicka, których łączy nietypowa relacja.
Po sukcesie Romea i Julii, Wieczerzy Trzech Króli oraz Antoniusza i Kleopatry, reżyser Simon Godwin powraca na scenę National Theatre z nową komedią, której niezwykłemu urokowi wprost nie sposób się oprzeć.
Wiele hałasu o nic
sztuka Williama Szekspira
w reżyserii Simona Godwina
Katherine Parkinson (Technicy-magicy) oraz John Heffernan (Dracula) w romantycznej komedii pomyłek Szekspira, pełnej słońca, morskich krajobrazów oraz skomplikowanych miłosnych relacji.
Kultowy Hotel Messina, będący rodzinnym biznesem oraz usytuowany na malowniczym włoskim wybrzeżu, jest miejscem, które chętnie przyciąga artystów, gwiazdy i członków rodziny królewskiej. Lecz gdy córka właściciela poślubia przystojnego młodego żołnierza, okazuje się, że nie wszyscy hotelowi goście dobrze znoszą miłosny klimat.
Atmosfera skandalu otacza nie tylko nowożeńców, ale również dwójkę samotników – Beatrice i Benedicka, których łączy nietypowa relacja.
Po sukcesie Romea i Julii, Wieczerzy Trzech Króli oraz Antoniusza i Kleopatry, reżyser Simon Godwin powraca na scenę National Theatre z nową komedią, której niezwykłemu urokowi wprost nie sposób się oprzeć.